Tuesday 25 July 2017

~KEHIDUPAN SEORANG PEREMPUAN~





Setiap pagi, bermulalah kisah seseorang untuk menjalani kehidupan sehariannya. Di sini, ade seorang perempuan yg bernama Siti. Kisahnya bermula setelah kehilangan kedua ibu bapanya untuk selama- lamanya. Dia mempunyai 4 orang kakak dan 2 orang abang. Dia adalah adik yang paling bongsu. Setelah beberapa bulan ibunya meninggal dunia, dia berasa buntu dan kehilangan tempat bergantung. Dia tiada perkerja, tiada harta dan tiada pendapatan. Mujur dia ade tempat mengadu. Walaubagaimanapun, dia berusaha mencari pekerjaan walaupon didesak oleh abg dan kakak nya 
supaya dia menjalani hidup sebagau pelajar universiti. Dia kuat kan hatinya supaya dia lebih kuat, lebih matang, kerana die berfikir


"sampai bila aku nak jadi macam nie. Aku kne kuat, aku kne cari jugak pedapatan sendiri, walaupon aku adr abang ade kakak, diorng pon ade masalah tersendiri.. aku xnk susah kan sesiapa. Aku kne pegang kata-kata arwah mak


'JANGAN BERHARAP DENGAN ORANG LAIN CARI DUIT SENDIRI, ORANG XAKAN BAGI KITE DUIT DIK'

 aku akan ingat ayat nie sampai mati"



Bersambung..

No comments:

Post a Comment